Apakah hukum Jahiliyah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin? [TMQ al-Ma’idah (5):50]

Monday, February 9, 2009

Perak : Bukti kegagalan sistem demokrasi

Rakyat Malaysia dikejutkan dengan kisah pemerintahan di Perak. PR mendakwa mereka adalah pemerintah sebenar yang dipilih rakyat. BN pula mendakwa mereka mempunyai majoriti mudah dalam DUN dan berhak memerintah. Sultan pula enggan membubarkan DUN seperti yang dicadangkan oleh PR. Akhirnya Perak mempunyai dua MB.

Lihatlah betapa kucar kacirnya sistem demokrasi ini. Kita tolak kisah si Sultan. Maka siapa yang mempunyai kerusi DUN yang lebih maka dengan sistem ini kumpulan ini layak memerintah. Oleh itu jika minggu depan 3 orang dari BN melompat ke PR sekali lagi perubaha tampuk pemerintahan akan berlaku, maka upacara angkat sumpah berulang semula.Yang mendapat kerugian dengan apa yang terjadi adalah rakyatnya.

Sistem demokrasi adalah satu sistem yang kucar kacir. Carilah satu sistem ynag diredhai allah.Sistem yang diajar oleh pencipta manusia.

Wallahualam

No comments: