Apakah hukum Jahiliyah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin? [TMQ al-Ma’idah (5):50]

Sunday, January 4, 2009

Amerika restu Israel


ISRAEL TERUS MENYERANG... Gambar menunjukkan seorang ibu dan anak lelakinya duduk di atas runtuhan rumahnya yang musnah dibom oleh Israel di Rafah.


WASHINGTON 3 Jan. – Amerika Syarikat (AS) menegaskan tentera Israel bebas untuk melancarkan serangan udara dan darat ke atas Gaza.

Berikut adalah kenyataan White House melalui Timbalan Setiausaha Akhbarnya, Gordon Johndroe berhubung isu itu seperti dipetik oleh agensi berita AFP.

-Utusan 4 Jan 2009


ULASAN:

Jika harapan keselamatan Palestin ingin dicapai melalui Amerika, inilah jawapannya. Dalam Al Quran ada menyatakan, Kita dilarang berbaik dengan orang kafir sehingga meninggalkan persahabatan dengan saudara mukmin. Cukuplah wahai pemimpin pemimpin Islam. Usah lagi mengharapkan konflik ini dapat ditamatka dengan perdamaian. Kerahlah tentera-tentera kamu ke medan peperangan. Perangilah musuh Islam ini. Ingatlah, di hari akhirat nanti, Allah akan mempersoalkan kekuasaan yang telah diberi ke tangan tangan kamu. Adakah kekuasaan itu digunakan untuk membela agama mu atau membela kemewahan dan kekayaan yang kamu kecapi di dunia?

No comments: