Apakah hukum Jahiliyah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin? [TMQ al-Ma’idah (5):50]

Thursday, January 8, 2009

Sekolah dibom 48 maut


Sebahagian jemaah menunaikan solat jenazah mangsa yang terbunuh dalam serangan ke atas sekolah PBB di kem pelarian Jabaliya, utara Genting Gaza, semalam. - Reuters


Tentera darat Israel terus mara ke dalam wilayah Genting Gaza dengan menggempur lokasi-lokasi yang didakwa sebagai tempat persembunyian Hamas walaupun mendapat bantahan antarabangsa.

Venezuela semalam mengusir Duta Israel ke negara itu dan menganggap serangan ke atas Gaza sebagai ‘penghapusan bangsa’.

Setiausaha Agung PBB,

Ban Ki-moon menganggap serangan tentera Yahudi ke atas sekolah di Gaza yang meragut 48 nyawa sebagai perbuatan paling biadab.


Berapa lama lagi pemimpin peminpin Islam perlu untuk sebulat suara menyerang balas Israel laknat ini? Bukankah mereka ini boleh memulakan dengan mengumumkan sekatan ekonomi kepada Israel dan US yang sepatutnya ia dilakukan sejak dahulu lagi, Negara Negara arab boleh menghentikan bekalan minyak kepada semua negara negara kafir. Negara lain boleh hentikan dagangan dengan US. Negara yang mempunyai akaun di US boleh menutup akaun akaun mereka.

Kemudian tentera tentera boleh dihantar ke Palestin dan berkubu disana. Strategi menyerang Israel boleh dibuat sambil mempertahankan Palestin.

Kalau inilah tindakan negara negara Islam seluruh dunia. Israel pasti akan lenyap dari peta Dunia. Insyaallah

Wallahualam

1 comment:

FADZLAN RIZAN JOHANI said...

salam,
marilah kita sama-sama mengutuk peperangan...copy the URL poster in your blog
http://farm4.static.flickr.com/3108/3162321299_8c048f54e4_m.jpg

PAKLAN
http://papan9.blogspot.com/2009/01/stop-war.html
http://jalakmas.blogspot.com/2009/01/photo-stop-war.html